KÖPVILLKOR
Priser
Samtliga priser är angivna i SEK. I priserna ingår moms med 25 %. Vi förbehåller oss för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Priser som finns på hemsidan gäller endast här, och det kan förekomma prisskillnader på samma vara i vår fysiska butik. Vi försöker hålla vår hemsida/E-butik så uppdaterad som möjligt och försöker i största mån vi kan att leverera de varor vi erbjuder här! Om en vara är slut så kontaktar vi dig via telefon eller mail och berättar detta och så försöker vi finna en gemensam lösning.
Avgifter
Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.
Betalningsalternativ
- Paket och brev som skickas med postförskott kostar 69:- i serviceavgift.
- Kortbetalning debiteras direkt. Kortbetalningar med Visa och Mastercard sker via DIBS. DIBS håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierad av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar. Alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.
Fakturera Mig med Klarna. Vill du inte lägga ut pengar i förskott? Betala med Klarna, du får då en faktura i paketet som du betalar upp till 14 dagar senare. Kostar 29:- extra i serviceavgift.
Frakt
Frakten anges vid orderläggning för varje produkt. Angiven frakt eller fraktfritt gäller endast där fast vägförbindelse finns.
Leveranser - Leveranstid
Normalt levereras varor inom 1-7 dagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Mottagaren blir normalt aviserad via SMS eller mail, vanligtvis SMS. Så därför är det mycket viktigt att ange rätt mobiltelefonnummer samt mailadress. Vid eventuell försening av leverans kontaktar vi er omgående för att informera om anledningen till förseningen och när ni kan förvänta er leverans, ni har då även givetvis möjlighet att häva ert köp.
Transportskador
Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står Kakelhörnan för. Om du vid mottagandet mot förmodan skulle upptäcka att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till speditören genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.
Vid Transportskador gäller följande:
Anmäl skadan direkt till vår kundservice så att vi kan hjälpa dig med reklamationen.
Anmäl till oss inom 7 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. det är viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.
Om skada har uppstått så får du inte använda produkten.
Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet.
Ångerrätt
För privatpersoner tillämpar Kakelhörnan i Stockholm AB Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Ni har rätt att öppna förpackningen och inspektera produkten för att säkerställa att ni erhållit rätt produkt, samt att produkten fungerar. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten.
Undantagna enligt §5 i Distans- och Hemförsäljningslagen "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel" är varor specialanpassade efter önskemål från kund.
Exempel på specialanpassade varor: Kakel- och klinkerplattor särskilt skurna efter dina önskemål, badrumsmöbler tillverkade i mått som inte angetts som standardalternativ i butik eller webshop.
Vid ångerrätt gäller följande:
Kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter det att ni mottagit varan ifråga ni vill returnera.
Returer ska sändas till:
Hantverkarvägen 11,
187 66 Täby
Vi ber er att returnera varan oanvänd, i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan Kakelhörnan och kunden.
Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja.
Inga paket löses ut mot postförskott.
Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten.
Reklamationer
Kakelhörnan i Stockholm AB tillämpar Konsumentköplagen vid reklamation. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller defekta varor utan extra kostnad för kund. Samtliga transportskador eller defekter skall reklameras och om varan ej överensstämmer med era förväntningar skall ni informera oss om detta innan montering.
Vid Reklamation gäller följande:
Kontakta vår kundservice så snart som möjligt.
Returer ska sändas till:
Hantverkarvägen 11,
187 66 Täby
Varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om omständigheter gör att det först vid montering går att se att varan ifråga är felaktig. Vid dessa fall kommer vi att åtgärda felet.
Vi ersätter kostnaden för returfrakt vid godkänd reklamation.
Viktigt!
Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt artiklar har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Kakel och klinker har ett ungefärligt spill på mellan 5 och 10 %. Innan ni bokar hantverkare säkerställ att ni har rätt varor. Kakelhörnan står inte för merkostnader associerade med hantverkare.
Garanti
Kakelhörnan i Stockholm AB samarbetar med en mängd tillverkare, garantitiden och hur länge den gäller för den specifika vara du beställt, finner du i samband med produktbeskrivningen medföljande produkten ifråga. Vid fel som täcks av garantin repareras varan utan kostnad för dig. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig komma i kontakt med rätt tillverkare. Kan du inte hitta informationen du söker, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med information gällande garantin för produkten ifråga.
Återbetalningar
En eventuell återbetalning görs till ditt bankkonto, person- eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 30 dagar från att vi har mottagit meddelande om hävt köp.
Kampanjer
Våra Kampanjer gäller till specificerat datum under produktkategori/specifik produkt, alternativt så långt lagret räcker.
Målsmans godkännande
Kakelhörnan ingår ej avtal med minderåriga utan målsmans godkännande.
Force Majeure
Kakelhörnan i Stockholm AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.
Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.
PUL
Kakelhörnan i Stockholm AB ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på beställ på vår webshop eller när du anmäler dig som kund hos Kakelhörnan godkänner du att Kakelhörnan i Stockholm AB lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation.
Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
Endast Kakelhörnan i Stockholm AB har tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande. E-postutskick från tredje part rörande varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte.
Övrigt
Kakelhörnan i Stockholm AB följer Allmänna reklamationnämndens (ARN) rekommendationer vid en eventuell tvist.
Kakelhörnan i Stockholm AB åtar sig att följa Distans- och hemförsäljningslagen samt konsumentköplagen i alla ärenden gentemot konsument.